Beste ouder(s)/verzorger(s),
Er is warm zomerweer voorspeld voor deze week. Als basisschool volgen we de richtlijnen van het nationaal hitteplan. Dat betekent dat we extra rekening houden met de warmte. We passen onze activiteiten aan en doen het wat rustiger aan. Uiteraard zorgen we ervoor dat de kinderen voldoende water drinken.
Vanwege de verwachte hoge temperaturen richting het einde van de week, waarbij er temperaturen van ruim boven de 30 graden verwacht worden, hebben we na afstemming met de MR besloten om de schooltijden iets aan te passen. We merken op dat de kinderen bij extreme warmte veel sneller vermoeid raken, last van hoofdpijn hebben en de concentratie verliezen.
Om het voor iedereen fijn en werkbaar te houden, gaan de kinderen vrijdag tot 12.00 uur naar school. De middag zijn ze dan vrij.
Noodopvang
Wij beseffen heel goed dat dit het genomen besluit van de aangepaste schooltijden voor organisatorische uitdagingen kan zorgen. Mocht u hierdoor in de problemen komen met het opvangen van uw kind, dan is dat geen probleem. Uw kind blijft dan de middag op school, en is om 14.00 uur, net als anders vrij. Dit geldt ook voor de kinderen die op vrijdagmiddag naar de BSO gaan.
Mocht u gebruik willen maken van deze noodopvang, geef dit dan door aan de leerkracht van uw kind.
Via deze weg wil ik u alvast bedanken voor uw flexibiliteit en begrip. Doe vooral rustig aan en geniet van het mooie weer!


